צור קשר

שירות

deal-small-business-strip-183

מידע כללי

חולצות

מאז אדם וחווה בני אדם בכל החברות ובכל המקומות בעולם מכסים את עצמם אם בדים. להיות אדם תרבותי פרושו להתלבש בטעם. אחד מפריטי הלבוש שנדמה שהיו קיימים בעולמנו מאז ומעולם הם החולצות אותן אנחנו לובשים. חולצות הן פריט לבוש שהעיצוב שלו פשוט, מסקרן, מעניין ומסוגנן. לכל אחד ואחת מאתנו יש את החולצה האהובה עליו או עלייה.
חולצות יכולות להעיד על מצב הרוח שלנו. כאשר אנחנו לובשים חולצה אדומה אנחנו משדרים לסביבה שלנו שאנחנו נועזים ורוצים תשומת לב ממנה. לעומת זאת כאשר אנחנו לובשים חולצה שחורה אנחנו משדרים שיש לנו אישיות מכובדת, שיש לנו אופי שקט והמון סטייל. כולנו למעשה לובשים מאות חולצות מיום שאנחנו נולדים עד היום בו אנחנו מתים. אך כמה מאתנו באמת יודעים מהו המקור של החולצות שלגופנו? כמה מאתנו עצרו לחשוב איך מייצרים את החולצות שאנחנו אוהבים?
במאמר הבא נתחקה אחר תהליך הייצור של החולצות. חולצות הן למעשה פריט אחד מתוך ענף רחב מאוד של טקסטיל ואופנה. חשוב להבדיל בין חולצות שאנחנו לובשים ביומיום לבין חולצות שאנחנו לובשים לאירועים מיוחדים. יש חולצות מעצבים כמו למשל החולצות של מעצב האופנה טומי היפלגר, ויש חולצות פשוטות שקונים בשוק. אחד הדגמים הכי פופולאריים של חולצות בקרב בני כל הגילאים הוא חולצות שאנחנו בוחרים איזה הדפס יהיה עליהן. הדפסה על חולצות היא תחום מאוד נרחב ועשיר. תחום זה קשור קשר ישיר לתהליך הייצור של החולצות ולדרך בה אנחנו בוחרים מה לקנות בחנות הבגדים ומה ללבוש כאשר אנחנו יוצאים מהבית.  
בשנים האחרונות תחום הטקסטיל והייצור של חולצות הפך לתחום גלובלי מאוד המושפע מתהליכי הגלובליזציה המתרחשים בארץ ובעולם. כיום חולצות הן מוצר גלובלי לכל דבר אנחנו יכולים ללבוש אותה חולצה שאנשים בסין או בקמבודיה לובשים. פעמים רבות מלאכת התפירה של החולצות נערכת במזרח הרחוק בנפאל או בסין. המוצר הלאומי המקומי הפך כבר מזמן ממוצר קונקרטי להון אנושי אותו מדינת ישראל מייצאת לעולם. ניתן לומר אם כן שיותר מכל ישראל היא מעצמה טכנולוגית ולאו דווקא מעצמה של טקסטיל.  


  • הדפסה על חולצות 1
  • הדפסה על חולצות 2


לקטלוג חולצות >

חולצות- תהליך ייצור

תהליך הייצור של החולצות או תהליך מורכב מאוד בו מעורבים אנשים וענפי משק רבים. תהליך הייצור של החולצות אותן אנחנו לובשים ידע תהפוכות והתפתחויות רבות במשך השנים. רובנו לא עוצרים לחשוב מהיכן הגיעה החולצה שאנחנו לובשים ואנחנו לא מקדישים מחשבה רבה למאמצים הרבים שנדרשו בשביל המוצר המוגמר שלה. דבר זה מעיד יותר מכל על ההתרחקות של האדם המודרני מתהליכי הייצור ועל שיטת הייצור ההמוני הנהוגה בו.
אם בעבר אנשים לקחו חלק פעיל בייצור ובהכנה של פריטי הלבוש שלהם, היום רובנו לא יודעים אפילו לתפור כפתור לחולצה. בעבר אנשים תפרו לבד חולצות, כל משפחה ייצרה את החולצות שלה בעצמה מא' ועד ת'. אז תהליך הייצור של החולצות היה גם פשוט יותר וגם מורכב יותר. התהליך היה פשוט יותר כי היו מעורבים בו פחות אנשים והוא נעשה ללא טכנולוגיה מתקדמת אלא בידיים. הוא גם היה מורכב יותר בגלל חוסר היכולת הטכנולוגית שהקלה מאוד בתקופה המודרנית על הייצור של חולצות.
בגלל הקלות היחסית של ייצור חולצות שהשיג האדם בעזרת הקדמה הטכנולוגית היום קיימים סוגים רבים חולצות. ניתן למצוא חולצות פוטר, חולצות מיוחדות לנשים, חולצות מיוחדות לגברים, יש בשוק האופנה חולצות בכל צבע, מידה וגזרה.  המגוון הרב של חולצות בשוק מאפשר לכל אחת ואחד מאתנו ללבוש חולצה בסגנון המתאים לו והמוצא חן בעיניו.
הבסיס שאפשר את ההתקדמות האדירה בייצור של חולצות היה הגידול הרחב של כותנה בארצות הברית. עם גילויו של העולם החדש בשנת 1492 נהייתה בהדרגה יבשת אמריקה מרכז תעשייתי ותרבותי חדש. תהליך היסטורי זה הגיע לשיאו רק לאחר מספר מאות בודדות, אולם בכל מה שנוגע לטקסטיל ומוצרים כמו חולצות ארצות- הברית הייתה מרכז גדול מאוד לייצור כבר באמצעה של המאה ה-17.

חולצות המקור שלהן  - כותנה

מהי למעשה כותנה? לא רבים יודעים זאת אך כותנה היא גידול שדה. כותנה בצורה הגולמית שלה היא שיח הצומח בשדות. שיח הכותנה דורש מים רבים והוא גדל לרוחב ולגובהה. לאחר שהוא מגיע לגודל הרצוי החקלאים קוטפים את הכותנה ושולחים אותה להמשך עיבוד במפעלים המתמחים בכך ורק לאחר שרשרת פעולות רבות הכותנה יכולה להפוך לפריטי לבוש חולצה ומכנסיים. בארצות הברית שם החל הגידול ההמוני של שדות הכותנה היו אלה העבדים האפרו-אמריקניים שכתפו את הכותנה בשדות. העבדים עבדו בדרום ארצות הברית מצאת החמה עד שקיעתה. במשך שעות רבות הם היו קוטפים ואוספים את הכותנה.
הכותנה היא צמח שקשה מאוד לגדל אותו. בשביל לגדל כותנה צריך ידע מקצועי, ניסיון ותנאי מתאימים בשטח הגידול. בשביל שהתוצר הסופי- חולצות יהיה איכותי חשוב להקפיד שהכותנה תהיה איכותית מאוד. אם הכותנה לא איכותית אז גם הבגדים ומוצרי הטקסטיל השונים כולל חולצות שמייצרים ממנה לא יהיו איכותיים.
כולנו יודעים שחולצות לא איכותיות הן כאב ראש אחד גדול. כאשר אנחנו לובשים וקונים חולצות לא איכותיות אנחנו הרבה פעמים נאלצים להחליף אותן לאחר זמן קצר. כך הכסף שלנו יורד לטמיון. יש בכך גם מפח נפש כי אנחנו חווים אכזבה ואף תסכול. כאשר אנחנו הולכים, בוחרים וקונים במיטב כספנו חולצה חדשה אנחנו מרגישים התרוממות רוח. יש לנו מצב רוח, אנחנו שמים ומרגישים שהרווחנו זאת ביושר. חולצות כמו כל פריט אופנתי הן גם סמל סטטוס. הן סמל סטטוס כי הן מהוות סמל למעמד החברתי שלנו, לעמדה בה אנחנו נמצאים בחיים, לעמדות הפוליטיות שלנו וגם לאמונות הדתיות שלנו. נשים דתיות למשל לעולם לא ילבשו חולצות בעלות שרוול קצר מטעמים דתיים.

חולצות- ותהליכי עיבוד של כותנה

לאחר שקוטפים את הכותנה מעבירים אותה למפעל שם מפרידים אותה לחוטים. תהליך ההעברה של הכותנה לחוטים הוא תהליך עדין מאוד הדורש דיוק רב. מהחוטים יסרגו את הכותנה לחולצות. קשה לדמיין זאת אבל כל חולצה שאנחנו לובשים ולמעשה כל פריט העשוי מכותנה מורכב ממאות חוטים שונים שנסרגו ביחד. לעיתים מספר החוטים יכול להגיע גם לאלפים. את החוטים צובעים במכונות מיוחדות שנועדו לכך.  תהליך זה נקרא  תהליך ההשפרה של הכותנה. כלומר "משפרים" את הכותנה כך שניתן יהיה ליצור ממנה חולצות ומוצרי טקסטיל שונים כמו מפות, בובות ועוד...
תהליך ההשפרה חשוב במיוחד כי בו נקבעת מידת האיכות של הכותנה. כאשר התהליך מתבצע בצורה נאותה החוטים המתקבלים ממנו הם מאוד חזקים. כאשר החוטים מהם עשויה החולצה איכותיים ניתן לדעת שהחולצה תחזיק מעמד שנים רבות ותהיה איכותית במיוחד. כלל שחולצה מחזיקה מעמד שנים רבות כך היא טובה יותר. חולצה שמחזיקה מעמד הרבה שנים היא חולצה שהצבע שלה לא דוהה עם השנים, היא חולצה שהתפירה שלה חזקה מאוד והיא לא נקרעת בקלות.
בסופו של דבר כולנו רוצים חולצות שיחזיקו מעמד שנים רבות. אנחנו רוצים חולצות שילוו אותנו לאורך שנים ושלא נצטרך כל שנה מחדש לחדש את המלתחה ואת ארון הבגדים שלנו. מעבר לכך, בשביל אנשים רבים לחולצות יש ערך סנטימנטלי רב. ככל שהערך הרגשי של החולצה שלנו גבוהה יותר כך נרצה שהיא תחזיק מעמד יותר שנים. חולצות שעשויות מכותנה איכותית עמידות יותר בפני מזג האוויר והן יכולות לעבור כביסות רבות יותר במשך זמן רב יותר. כלל שהחולצה עמידה יותר כך נוכל ליהנות ממנה זמן רב יותר וללבוש אותה פעמים רבות יותר.

חולצות – תהליך עיבוד וסריגתן

את החולצות למעשה תופרים במכונות הסריגה. אלו הן מכונות מיוחדות מאוד שבהם ניתן לתפור אלפי חולצות מדי חודש. מכונות אלו הן למעשה חלק חשוב מהייצור ההמוני של חולצות. שלא כמו חלוצות מעצבים הנתפרות בעבודת יד חולצות הנתפרות במכונות סריגה הן חולצות שניתן לייצר אפילו מיליוני עותקים מהן. למכונות התפירה לכן יש הרבה יתרונות. היתרונות שלהן בי השאר כוללים עבודה מדויקת יותר ואיכותית יותר עם פחות טעויות אנוש. יתרון נוסף הוא הרווח שניתן להפיק מהמספר הגדול מאוד של ייצור החולצות. ככל שמייצרים יותר חולצות כך ניתן למכור יותר מהן והרווח גדל בהתאם.  

חולצות- פריט הלבוש הפופולארי בעולם

ניתן לומר אם כן, שחולצות הן פריט הלבוש הפופולארי ביותר בעולם. אנשים מכל הגילאים מסין ועד קניה שבאפריקה וסידני שבאוסטרליה אוהבים ללבוש מדי יום ביומו חולצה. בחברות רבות המדים כוללים חולצה (כמו למשל אגד בישראל, בתי קפה וחנויות). חולצות הן פריט שנוח ונעים ללבוש אותו לאורך כל השנה מחלוצות עם שרוול קצר בקיץ ועד חולצות ארוכות שרוול בחורף. בכל מקום שאנחנו נמצאים בו אנחנו יכולים לראות סוגים רבים ושונים מאוד של חולצות.  אנחנו יכולים לראות באותו רחוב אנשים הלובשים חולצת ריב צמודה לנשים או חולצת לייקרה לגברים. אנשים שונים בוחרים להתלבש באופן שונה אבל המשותף לכולם הוא שכולנו אוהבים חולצות. אנחנו אוהבים את המראה של החולצה על הגוף שלנו. אנחנו אוהבים את מגע הכותנה של החולצה על גופנו והכי אנחנו אוהבים את המחמאות שאנחנו מקבלים כאשר אנחנו לובשים חולצה.
אם בעבר בשביל ללבוש חולצות אמריקאיות היינו צריכים להיות באמריקה או להיות אמריקנים היום אין כך הדבר. הגזרה של החולצות האמריקאיות היא הגזרה שאנשים מכל הגילאים הכי אוהבים. ילדי בית ספר, חיילים, אנשים צעירים ומבוגרים אוהבים ללכת עם חולצות אמריקאיות. את החולצות האמריקאיות אנחנו יכולים להשיג בכל מקום בעולם ובארץ. האמריקניזציה של השוק העולמי לא פסחה על שוק הטקסטיל וכמו בהרבה תחומים בעולם גם בתחום הטקסטיל אמריקה קובעת מגמות וטרנדים. הטרנדים בתחום החולצות הם מגוונים מאוד ורבים. לכל חברה או מגזר בציבור יש את הטרנד שלהם. כך למשל בזמן ההתנתקות לפני מספר שנים הטרנד של חולצות כתומות היה פופולארי מאוד בקרב הציבור שהתנגד לה.
ללא שום ספק, חולצות הן לא רק פריט לבוש. הן סמל לדרכי החיים שלנו, ההרגלים שלנו והאמונות שלנו. כך יש חולצות מיוחדות לרכיבה על אופניים, למשחקי ספורט ולעבודה במשרד. האמירה אמור לי מהי החולצה שלך ואומר לך מי אתה, היא איננה אמירה סתמית אלא משפט בעל אמת בסיסית על החיים המודרניים שלנו. החולצות שלנו אינן תוצר של אופנה גרידא, הן גם קובעות אופנה וסדר יום. כך כאשר מישהו רוצה לצאת בקמפיין ולעורר את תשומת לב הציבור אחד הדברים הראשונים שהוא עושה זה להדפיס על חולצות את האג'נדה שלו.
מטבען חולצות הן פריט ציבורי שכולם רואים אותו הן השילוב המושלם בין הטעם האישי שלנו ובין הדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו בחברה ובעולם. חולצות מיוצרות בשביל למשוך תשומת לב. החולצות שלנו הן חלק מהעולם האישי שלנו. למי מאתנו לא קרה שהוא לבש חולצה לפי מצב הרוח שלנו? למי מאתנו לא קרה שהוא חווה מפח נפש כאשר החולצה האהובה עליו נהרסה? לכל אחד מאתנו יש את החולצה האהובה עליו לכל מצב ומצב בחיים. יש לנו חולצה לבית, לעבודה, לאירועים, לים, לבריכה, ליום שבת וגם לימים בהם אנחנו חולים.  

חולצות – ממזרח למערב

ניתן לומר שחולצות הן אחד הפריטים שמבטלים את ההבדלים הרבים הקיימים בין מזרח ומערב. מזרח העולם ומערבו הם כמו שני עולמות שונים. אולם, יש הרבה דברים המשיקים בין עולם המזרח ועולם המערב. בשני העולמות יש אהבה רבה לאופנה, לטקסטיל ולייצוגיות. חולצות מהוות פריט ייצוגי מאוד שדרכו ניתן לבטא את הרגשות שלנו. יש חולצות שמהוות פריט בינלאומי. דוגמא לכך הן חולצות לבנות ושחורות. בכל העולם חולצות שחורות מהוות סמל לרשמיות, לקלאסיות ולמתן כבוד. חולצות לבנות גם במזרח וגם במערב מהוות סמל לטוהר, לחגיגיות וגם למתן כבוד.
הדרך שבה חולצות מגיעות לארון הבגדים של כל אחד ואחת מאתנו היא דרך שנעה הלוך ושוב בין מערב למזרח וחוזר חלילה. בשל כך מחיר החולצות הפך להיות זול יותר בשנים האחרונות. כמו בדברים רבים בחיים אנחנו משלימים יותר על חולצות בגלל השם או המותג אליו הן משתייכות. חולצות מעצבים הן יקרות יותר מחולצות הקונים בשוק בגלל המוניטין המתלווה אליהן. אך האם באמת קיים הבדל מהותי בין חולצות שאנחנו קונים בשוק בכמה שקלים בודדים לבין חולצות שאנחנו קונים בחנויות מעצבים במאות ולפעמים גם באלפי שקלים? האם דרך הייצור שלהן שונה? האם חולצות המעצבים באמת מיוחדות יותר מבחינת החומר? או האם אפשר לומר שחולצה היא חולצה היא חולצה ולא משנה מה?
ניתן לומר שכל החולצות הן בסופו של דבר רק חולצות. כאשר אנחנו משלמים יותר על חולצות מסוימות זה בגלל מה שהן מסמלות. לעיתים נשלם יותר על חולצות מסוימות בגלל האיכות של החומר ממנו הן עשויות או בגלל האיכות של התפירה שלהן. אולם, ברוב המקרים כאשר אנחנו משלמים יותר על חולצה מסוימת זה בגלל הרעיון או השם שעומד מאחוריה. חולצות ובגדים הן בני חלוף ואילו רעיונות הם נצחיים. בעוד שבסופו של דבר במוקדם או במאוחר כל חולצה לא תהיה ראויה יותר ללבוש רעיונות יכולים להישאר ראויים לנצח למחשבה, להערכה ולהוקרה.

חולצות – מהשדה לארון הבגדים....

לא משנה על איזה חולצה אנחנו מדברים בין אם זאת חולצות מכופתרות אלגנט ייצוגיות או חולצות פוטר כל החולצות עוברות תהליך ייצור דומה. מקור כל החולצות זהה. המקור של כל החולצות הוא השדה בו מגדלים את הכותנה. הכותנה היא חומר הגלם הבסיסי ממנו מייצרים את כל החולצות. ניתן לומר שכל החולצות שיש לנו בארון הבגדים מגיעות היישר מהשדה. שלא כמו ירקות שמגיעים גם מהשדה את החולצות לא קוטפים הישר לארון שלנו, החולצות עוברות תהליך ארוך עד שהן מגיעות לארון שלנו. לאחר שתהליך הייצור של החולצות מסתיים הן צריכות להיות גם משווקות כך שאנחנו הקונים נרצה ואף נקנה אותן. תהליך השיווק של החולצות הוא מאוד מגוון. יש פרסומות לחולצות בטלוויזיה, בשלטי חוצות, בעיתונים ובאינטרנט. כאשר חברת חולצות באה לפרסם את המוצר שלה- חולצות היא עושה הכול בשביל שאנחנו הקונים נקנה אותן. אך כמה אנחנו באמת יודעים על

החולצות שאנחנו קונים?

רובנו לא יודעים שהחולצות שאנחנו קונים מיוצרות בכמה מקומות שונים בעולם. את הכותנה שממנה מייצרים את החולצות מייצרים בארץ, וגם תהליך ההפיכה של הכותנה לחוטים נעשה בארץ. אולם תהליך התפירה של החולצות נעשה פעמים רבות בארצות המזרח הרחוק כמו סין, נפאל, ותאילנד. לאחד שהחולצות נתפרות שם הן נשלחות בחזרה לארץ. כאן אורזים אותן ומייצאים אותן לחנויות. חולצות הן למעשה מוצר בינלאומי. הן בין לאומיות כי הן מיוצרות בכל רחבי העולם. כאשר אנחנו קונים חולצה אנחנו יכולים להיות גאים בתעשיית הטקסטיל העולמית וביכולות שלה. יכולות אלו הן אלו המאפשרות לנו ליהנות מארון בגדים עשיר. אנחנו יכולים לבחור ללבוש מה שאנחנו רוצים ולמעשה לעיתים רב המבחר על היכולות שלנו לבחור.

חולצות- למה אי אפשר בלעדיהן....

האם מישהו מאתנו ניסה פעם לדמיין עולם ללא חולצות? האם זה בכלל אפשרי? האם היינו יכולים לחיות בעולם שאין בו חולצות טי שירט? שאין בו חולצות אמריקאיות? עולם ללא האפשרות לבחור בין חולצות שרוול ארוך או חולצות שרוול קצר? אם ננסה לחשוב על עולם מאין זה נגלה במהרה שעולם זה הוא עולם חד גוני, משעמם ונטול עניין. החולצות מוסיפות צבע ועניין רב לחיים שלנו. הן ממלאות את החיים של במגוון ומאפשרות לכל אחד ואחת מאתנו לבטא את השונות והמיוחדות שלו דרך המלתחה הפרטית שלנו. בגלל המגוון הרב כל אחד ואחת מאתנו יכול להיעזר בלבוש בשביל להרגיש שייך לחברה. בעזרת חולצות אנחנו יכולים להדגיש את היופי הפנימי והחיצוני שלנו. אנחנו יכולים להשתלב ולהיות מה שאנחנו רוצים. חולצות באשר הן מאפשרות לנו להיות מי שאנחנו בלי בושה או צורך להתנצל על כך.
כאשר אנחנו בוחרים חולצה אנחנו למעשה בוחרים להיראות ואף להישמע. אנחנו בוחרים בחיים, בפעילות ובעשייה. הדרך בה אנחנו מתלבשים מספרת עלינו יותר ממה שאנחנו יודעים. כאשר מישהו מתלבש בצורה מרושלת בדרך כלל מניחים שהוא בעל ביטחון עצמי נמוך. לעומת זאת, כאשר אנחנו לובשים חולצות יפות וחדשות אנחנו מראים לסובבים אותנו שאנחנו בעלי ביטחון ושחשוב לנו המראה שלנו. אנשים אוהבים אנשים שמתלבשים יפה. מעריכים אותם יותר והם זוכים להערכה רבה הן בחייהם האישיים והן בתחום המקצועי בו הם עובדים.
בסופו של דבר, כולנו יודעים שלא היינו יכולים להסתדר בלי חולצות. ללא חולצות העולם היה חדל להתקיים כפי שאנחנו מכירים אותו. העולם שלנו היה הופך להיות אפרורי יותר. דוגמא לכך היא בני נוער המתעסקים שעות רבות בקנייה של חולצות. לאחר שהם קונים את החולצות הם מתלבטים רבות איזה חולצה ללבוש למסיבה אחרי בית הספר או למשחק הכדור-רגל השכונתי. מבוגרים מתנהגים בצורה דומה. גברים ונשים רבים מתלבטים רבות איזה חולצה ללבוש לרכיבת האופניים הקבוצתית, או איזה חולצה הכי מתאימה לאירוע בברכה.

סיכום- או חולצות והעתיד שלהן....

איך יהיו החולצות שנלבש בעתיד זאת ניתן רק לדמיין. חולצות היו כאן מאז ומתמיד ויש להניח שגם בעתיד יהיה להן מקום של כבוד במקדשי האופנה- ארונות הבגדים שלנו. מה עוד אפשר לומר על חולצות? נדמה שאמרנו כבר הכול.... אולם היופי של החולצות והעניין הרב שהן מעוררות מהווים מקור בלתי נדלה לסיפורים, מעשיות וכתבות. דוגמא לכך היא סיפורו של הנס כריסטיאן אנדרסן "בגדי המלך החדשים" שם מסופר על מלך שייעשה הכול בשביל ללבוש חולצות שהן שיא האופנה. גם בימנו אנחנו אנשים רבים ילכו מרחקים ארוכים ויעשו דברים רבים בשביל להשיג חולצה שהיא המילה האחרונה בתחום האופנה. אופנה מטבעה היא דבר מה החולף ומשתנה מעת לעת. אולם בעוד שהמאפיינים של האופנה משתנים האופי נשאר דומה- חולצות יבאו ולחולצות ילכו אך תמיד יהיו אלה החולצות שיעמדו בבסיס האופנה שלנו. האופנה שלנו מגוונות מאוד, צבעונית ומשתנה. בפעם הבאה שאנחנו הולכים לקנות חולצה כדאי שנזכור את המאמץ הרב שמושקע בייצור שלה. כדאי שנעצור ונחשוב כמה יפה המוצר הסופי ואיך הוא נראה לנו חלק מהנוף הטבעי בחיי היומיום שלנו כאשר אנחנו הולכים ברחוב.
לאחר שלמדנו שמקורן של החולצות הוא בכותנה ושהתהליך הייצור שלהן הוא ארוך ומורכב אנחנו יכולים להתמלא הערכה חדשה למוצר האנושי הזה. הרי חיות לא לובשות חולצות והן לא ממציאות כיסוי לגופן. אחת ההמצאות המופלאות ביותר של בן האדם היא החולצה. מעבר להיותה של החולצה מצרך בסיסי המגן עלינו מפני קור וחום החולצה היא גם פריט תרבותי חשוב מאוד. לכל תקופה תרבותית יש את החולצה האופיינית לה. כך בשנות השישים החולצה האופיינית הייתה הבייבידול, בשנות השבעים החולצה הפופולארית הייתה חולצת הספגטי ואילו בשנות השמונים החולצות הפופולריות ביותר היו עם כתפיות. בשנות התשעים החולצות האופייניות  היו הטי שרטים שבאו בכל צבע, הדפס וגודל שניתן להעלות על הדעת. כיום בשנות האלפיים יש מגוון רחב יותר של סגנונות כי גם החברה שלנו הפכה להיות מגוונות יותר.
לסיכום, אפשר לומר, שנושא החולצות הוא נושא עשיר מאוד. כאשר אנחנו קונים חולצה אנחנו תומכים בתעשייה עולמית ענפה ומצליחה מאוד. בכך אנחנו מסייעים לצמיחת המשק ושגשגו. לקנייה של חולצות יש היבטים חברתיים, תעשייתם, כלכליים ותרבותיים רבים. למה? כי בסופו של דבר כולנו אנשים של חולצות. כולנו לובשים חולצות ומתנהלים איתן לאורך כל היום. כאשר אנחנו לובשים חולצה אנחנו עושים זאת בקשר ישיר עם האמונות, העמדות הפוליטיות שלנו וההצהרות האופנתיות שלנו. יש אנשים שבוחרים איזה חולצה ללבוש מתוך מודעות לפרמטרים אלו ויש כאלה שעושים זאת בצורה אוטומטית ללא שום מודעות לכך. החולצות שאנחנו לובשים היום הן באופנה ומחר הן יהוו פריט היסטורי. כאשר קולומבוס גילה את אמריקה ספק אם ידע על ההשפעה העצומה והפריחה האדירה שתהיה שם לשוק הכותנה וכתוצאה מכך לאופנה. אמריקה יותר מכל שאר המדינות בעולם מהווה מרכז מסחר ועשייה ענקי לתחום האופנה בכלל ובפרט לתחום החולצות. כיום כולנו חושבים כמו באמריקה ומתלבשים עם חולצות כמו שמתלבשים באמריקה.  
ניתן לומר שהחולצות אותן אנחנו לובשים הן מקור המגן על גופינו וגם על הנפש שלנו. החולצות מגנות על הנפש שלנו כי הן מסייעות לנו להשתלב בחברה ולקחת בה חלק פעיל וער. כאשר אנחנו נענים לצווי האופנה החברתיים אנחנו מצד אחד מקדמים את החברה קדימה ומצד שני משארים מקום בו נוכל לפרוץ את גבולות המוסכמות ולהתנהג בצורה חדשה וייחודית. כל חידוש סופו להפוך לנורמה וכל נורמה סופה להפוך למיושנת. כך למשל עם חולצות בעלות הכתפיות שהיו נהוגות בשנות השמונים של המאה הקודמת. היום חולצות אלו נראות לנו נורא מיושנות אך פעם הן היו חידוש וטרנד אופנתי מאוד. כאשר אנחנו קונים חולצה חשוב שנבחר חולצה שנרגיש בה נוח, שנאהב אותה ושנהיה גאים ללכת אתה ברחוב. חולצות הן פריט נצחי שמלווה את כולנו לאורך כל חיינו בכל נקודות הציון של חיינו מהיום הראשון בכיתה א' ועד טקס סיום האוניברסיטה. ניתן לומר שני ששומר על החולצות שלו שומר גם על הזיכרונות הכי מתוקים שלו.